Zprávy z akcí

Jedeme k moři 23. - 25. 6. 2017

Brýle pro Afriku - děkujeme

Stezka 2017

Informace o účasti oddílu Lvíčata najdete v přiloženém souboru.

Čarodějnice 2017

Turnaj v Ringu 18. 2. 2017

V přiloženém souboru najdete informace o naší účasti na turnaji v ringu.

Víkendová výprava na Zátoň 25. - 27. 11. 2016

Podzimní víkendová výprava 21. - 23. 10. 2016

Více informací najdete v přiloženém souboru.

Výprava na Soukeník

Na výpravu jsme jeli 3. - 5. 6. 2016. Kde všude jsme byli se dočtete v přiloženém souboru.

Zkouška MINIMUM ZNALOSTÍ

Závěrečná zkouška se konala 24. 5.2016. Více v přiloženém souboru.

Brýle pro Afriku

Děti z oddílu Lvíčata přinesly během uplynulých 14 dnů celkem 35 kusů brýlí. Brýle jsme v úterý 24. 5.2016 zabalili a odeslali na adresu Rady dětí a mládeže Jihočeského kraje, do jejíž výzvy se náš spolek zapojil. Děkujeme všem, kdo nám brýle věnovali!

Víkendová výprava 29. 4. - 1. 5. 2016

O tomto víkendu vyrazil náš spolek na naši oblíbenou táborovou základnu. Čekala nás spousta práce! Vždyť jsou čarodějnice staví se májka. Pořádně jsme se na to připravili. Každý ze čtyř týmů vyrobil svou vlastní čarodějnici, kterou jsme pak v sobotu večer "upálili". Společně jsme vyzdobili májku a postavili ji na zahradě. Vedle toho jsme si zahráli spoustu her. Počasí nám přálo a tak jsme se i tentokrát pěkně vyřádili. Ve fotogalerii si můžete prohládnout nějaká fota.

Vzdělávací kurz Řešení mimořádných situací na akcích s dětmi

1. 4. 2016 uspořádala Rada dětí a mládeže Jihočeského kraje ve spolupráci s Hasičským záchranným sborem Jihočeského kraje pro vedoucí spolků pracujícími s dětmi kurz, jehož náplní bylo řešení mimořádných situací na akcích s dětmi. Účastníci se dozvěděli spoustu nových, důležitých informací. Všichni se pak na závěr shodli, že kurz byl pro všechny velkým přínosem. Z našeho spolku se kurzu zúčastnilo 6 vedoucích.

Maškarní karneval "Na pirátské lodi", 6. 2. 2016

Za účasti přibližně 60 dětí se v tělocvičně ZŠ konal maškarní karneval. Vedle pirátů a pirátek jsme přivítali i mnohé jiné masky. Děti si společně zatancovaly, zasoutěžili a také našli klíče od pirátského pokladu.

Maškarní karneval 2016.pdf (7029724)

Česko zpívá koledy 2015

9. prosince 2015 celé Česko zpívalo koledy. Náš spolek se do akce zapojil již druhým rokem. Děkujeme všem, kdo nás i v nepříznivém počasí přišli podpořit. Více najdete v přiloženém souboru.

Česko zpívá koledy.pdf (6682832)

Mikuláš zavítal do Větrníčku, 3. 12. 2015

Výprava do Zátoně, 27. - 29. 11. 2015

Podzimní setkání a turnaj v ringu, 6. - 8. 11. 2015

O uplynulém víkendu se v ZŠ Chvalšiny sešla téměř stovka dětí se svými vedoucími na akci Podzimní setkání. Na programu byly výtvarné dílny, turnaj v člověče nezlob se, poznávání Chvalšin a další. Navštívili jsme Muzeum Schwanzenberského kanálu a za výkladu starosty Chvalšin Ing. Jiřího Borského jsme si prohlédli i místní kostel. Součástí programu a vlastně jeho hlavní náplní byl turnaj v ringu. Víkend se nám velmi vydařil, za což děkujeme všem organizátorům a také vedení ZŠ Chvalšiny a obce Cvhalšiny. Věříme, že brzy zase uvidíme na další podobné, společné akci.

Turnaj v ringu dopadl pro náš spolek velmi dobře. Více nadete v přiloženém pdf souboru.

Zpráva o turnaji v ringu.pdf (4552797)

Tábor klubu Větrníček, 30. 7. - 2. 8. 2015

Na přelomu července a srpna jsme jeli s klubem Větrníček na tábor. Pohádkové téma se osvědčilo. Cestou z vlaku jsme měli s sebou Červenou Karkulku i vlka. Další den se děti vžili do kůže kůzlátek, jejich maminky i vlka.  V sobotu jsme svépomocí vlastních prstíčků namalovali velikou perníkovou chaloupku. Po setmění jsme vyrazili hledat světýlko - to bylo strachu. Další den jsme hledali Smolíčka Pacholíčka - úspěšně a dokonce měl i nějakou odměnu pro děti. Všichni si tábor moc užili a už se těší na příští rok, snad nás bude víc.

Mája

Výprava na Soukeník 19. - 21. 6. 2015

V pátek, 19. 6. 2015, se naše 40 členná výprava našeho spolku vydala na Soukeník u Sezimova Ústí. Cesta autobusem trvala hodinu a půl, ale to jsme hravě zvládli. Na Soukeníku nás čekala usměvavá paní Kursová s dobrou večeří. Po ubytování jsme hráli hry a potom šli spát, abychom načerpali dostatek sil na sobotní výlet.

Sobotní ráno bylo přesně takové, jaké jsme nechtěli. Totiž uplakané. Od šesti hodin pršelo a my měli jet na výlet! Přes to jsme po snídani vyrazili směrem na Milevsko, do obce Kovářov do ZEMĚRÁJE. Na místo nás autobus dovezl kolem půl jedenácté a to už z pod mraku občas nesměle vykouklo sluníčko. Po úvodním povídání a přivítání slečny z pokladny, jsme se vydali na trasu. Čekalo nás mnoho zajímavého. Vydali jsme se bludištěm, zahráli si na archeology, vyrobili si amulet. Ve středověké vesnici jsme se zdrželi asi nejdéle. Byla skutečně zajímavá. Mohli jsme si zkusit mlít obilí na mouku, česat a příst vlnu, vyrobit misku na hrnčířském kruhu. Prohlédli jsme si jednotlivá stavení a také zahrádky, kde pěstují původní odrůdy zeleniny. V usedlosti Budař jsme měli oběd a zdrželi jsme se déle, než jsme předpokládali, protože se přihnal mrak a spustil se déšť. Nevadilo nám to, stihli jsme pořádně prozkoumat hry a hlavolamy ve stodole. Hned jak déšř ustal, vydali jsme se k místnímu rybníku, abychom prošli  stezku Naboso. Zuli boty a šli loukou k potoku, kam nás stezka zavedla. Část jsme šli potokem, bahništěm, pískem, po velkých kamenech, kamínkách, oblázcích, po kládách, špalcích, smrkových větvích, po žebřících, zkrátka po všem co nám stezka přichystala pod nohy. Bylo to opravdu náročné a zároveň velmi zábavné. Všichni stezku úspěšně prošli a moc si ji pochvalovali. Bezva zážitek, rozhodně doporučujeme všem vyzkoušet. Když jsme se zase obuli, šli jsme na zahradu usedlosti Budař, abychom ještě zkoukli co se tam ukrývá a také si zastříleli z luku. Vlastně nám ještě zbývalo najít poklad. Ten se ukrýval ve sklepení bývalého mlýna. Po šesti hodinách strávených v areálu Zeměráje jsme opět dorazili k autobusu. Cesta na Soukeník proběhla hladce. Všichni s povděkem běželi na večeři. Po večeři měl být táborák, ale protože opět (dnes již po několikáté) pršelo, bylo všechno mokré. Oheň sice byl, ale nikomu se u něj moc sedět nechtělo. Kdo chtěl poseděl, zazpíval si při kytaře. Kdo nechtěl, hrál si s míčem. Na sklonku dne všichni rádi zalezli do postýlek.

Neděle byla ve znamení balení a úklidu. Na Soukeníku jsme se rozloučili a vydali se do Tábora. Navštívili jsme muzeum Lega a trošku se podívali po náměstí. Na víc již čas nezbyl. Kolem poledne jsme opět usedli do autobusu a vydali se zpět do Větřní, kde naše cesta skončila.

Shodli jsme se na tom, že i díky počasí (bylo k nám velmi laskavé) se nám akce vydařila. Rozhodně jsme v Zeměráji nebyli naposledy. Vydáme se tam až stromy povyrostou, stavby se dobudují a ke stezce Naboso přibydou ještě další stezky.

Víkendová výprava 6. - 10. 5. 2015

Na prodloužený víkend jsme vyrazili už ve středu. Cesta byla poněkud komplikovaná, protože na trati probíhala výluka a tak nás rodiče na akci přivezli. Sešli jsme se na parkovišti u vlakové zastávky a když jsme byli kompletní, vydali jsme se lesíkem na základnu. Nejprve jsme se ubytovali a pak následovala večeře. Vedoucí nás rozdělili do týmů, které spolu po celý víkend soutěžily. Také jsme si připomenuli jeden starý zvyk a to pálení čarodějnic. Každý tým vyrobil svou čarodějnici a tu pak slavnostně upálil na táborovém ohni. Velká část víkendového programu byla věnována soutěžím a hrám. Soutěžili jednotlivci i týmy. Také jsme uspořádali turnaj ve vybíjené a turnaj v ringu. Právě v ringu se děti z oddílu pyšní jedním velkým vítězstvím - podařilo se jim totiž porazit vedoucí. (Pozn.autora "Ale příště Vám to nandáme"). Vůbec se nám nechtělo, ale v neděli jsme museli balit, uklízet a pak se vydat zpět na parkoviště, abychom se společně s rodiči vydali ke svým domovům. Bylo nám tady moc fajn a tak už se těšíme na příští výpravu.

20. - 21. 3. 2015 - Spaní v klubovně

V pátek jsme se sešli v klubovně ve staré škole. Nejprve se všichni "ubytovali", což spočívalo v tom, že si každý vyhlédl vhodné místo pro svou karimatku a spacák. Následovaly hry v tělocvičně, při kterých jsme se dobře pobavili, večeře, zpívání u kytary a zase nějaké hry v tělocvičně. Spát se nám nejprve nechtělo, ale když už jsme si zalezli do spacáků, tak se spánek dostavil sám. V sobotu ráno jsme se posnídani vypravili na výlet do Hašlovic. Cestou jsme měli za úkol hledat projevy jara. Zcela zodpovědně můžeme říci, že jaro už je opravdu tady! Našli jsme: rašící kopřivy, kvetoucí vrbu jívu (kočičky), nespočet broučků, mraveniště plné mravenců (lezoucích na povrchu mraveniště a lapajících sluneční paprsky), kvetoucí podběl, poletující motýlky žluťásky. V Hašlovicích jsme navštívili pana Páráčka, který nám ukázal selátka, koně a hříbátko, krávy a telátko. Tady jsme si také opekli buřty. Po chvilce odpočinku jsme se vydali na zpáteční cestu do Větřní. Cestou jsme se zastavili ještě v Lužné, abychom si krátce odpočali a doplnili zásoby vody v místní studánce Lužence, která je upravena a udržována péčí místních usedlíků. Do klubovny jsme dorazili chvilku po patnácté hodině. Zbyl nám čas na malé občerstvení a úklid. V šestnáct hodin jsme se rozloučili a vydali se ke svým domovům.

12. - 13. 3. 2015 - Jarní burza dětského oblečení a potřeb pro děti

Ve čtvrtek a v pátek proběhla burza dětského oblečení a nejrůznějších potřeb pro děti. Největší zájem byl o oblečení na blížící se jaro, případně léto. Další burza proběhne na podzim.

7. 3. 2015 - Maškarní karneval

V sobotu uspořádal náš spolek Maškarní karneval pro děti z Větřní. Původně se měl karneval konat o měsíc dříve, ale vzhledem k řádící chřipce, byl přeložen.

Tuto sobotu se v tělocvičně ZŚ a MŠ Větřní sešlo celkem 95 dětí v nejrůznějších maskách. Podle přání pořadatelů se většinou jednalo o pohádkové postavy, jako např. Princezny, rytíře, Červené Karkuly, pohádkové čarodějnice, ... Na děti kromě pěkných písniček, při krerých si mohli pěkně zatancovat a zařádit, čekalo i několik soutěží na motivy českých pohádek. Zalétali jsme si na čarodějnickém koštěti, přebírali hrách a čočku jako Popelka, hledali Popelčin střevíc, sbírali dobroty do rozsypaného Karkulčina košíčku a loupali perníčky z Perníkové chaloupky. Děti za každou soutěž dostaly sladkou odměnu. Na konci karnevalu každé z dětí v masce dostalo malou odměnu.

Děkujeme všem, kdo se na přípravě karnevalu podíleli. Děkujeme také dětem z oddílu Lvíčata, které vyrobily výzdobu tělocvičny. Děkujeme ZŠ a MŠ Větřní za zapůjčení tělocvičny.

Školení BP a PO pro vedoucí pracovníky spolků

V pátek 6. 2. 2015 proběhlo v prostorách našeho spolku školení pro vedoucí pracovníky spolků z BP a PO. Z našeho spolku se akce zúčastnili 2 pracovníci. Naplnili jsme tak literu zákona, která říká, že každý vedoucí pracovník musí projít tímto školením, aby mohl provádět proškolení ostatních pracovníků a účastníků činností.

Česko zpívá koledy, 10. 12. 2014

Ve středu 10. 12. 2014 se i ve Větřní zpívalo u vánočního stromu. Na akci v parku před obecním úřadem přišlo odhadem 150 - 200 účastníků. Společně jsme si zazpívali šest koled. Děkujeme všem účastníkům a také děkujeme dětem z oddílu Lvíčata, které se na akci poctivě připravovaly.

4. 12. 2014 navštívil klub Větrníček Mikuláš

Děti z Větrníčku dnes čekalo velké překvapení. Zavítal za nimi totiž Mikuláš se svou početnou družinou čertů a andělů. Protože děti byly po celý rok opravdu hodné, dostalo každé z dětí balíček se sladkostmi, ovocem a omalovánkami.

Zkouška na akci Česko zpívá koledy 2014

V úterý 2. 12. 2014 se konala zkouška na akci Česko zpívá koledy. Přikládáme fotografii.

Výroba vánočních přání 2. 12. 2014

Dnes oddíl Lvíčata pokračoval ve výrobě vánočních přání. Tentokrát jsme vyráběli přáníčka se skládaným stromečkem.

Kurz první pomoci

V pátek 28. 11. 2014 se všichni naši vedoucí zúčastnili Kurzu první pomoci, který v Českých Budějovicích pořádala Rada dětí a mládeže Jihočeského kraje.

TECHMANIA PLZEŇ

V sobotu, 22. 11. 2014, se vydal náš spolek do Plzně, abychom společně navštívili Techmanii. Čekal nás film v 3D planetáriu "Hluboký vesmír" a prohlídka Science centra. Moc se nám na Techmanii líbilo a návštěvu všem rozhodně doporučujeme.

Výroba Vánočních přání

V úterý, 18. 11. 2014 jsme se v oddílu Lvíčata začali pomalu připravovat na blížící se Vánoce. Vyráběli jsme přáníčka. Jak se nám dařilo,  shlédněte na přiložené fotografii.